Dieta dla dzieci. Warzywa i owoce to podstawa

  •  
  •  
  •  

Dieta dla dzieci obfitująca w warzywa i owoce jest podstawą zdrowia.
Takie zdanie mają lekarze pediatrzy.

Chcesz mieć zdrowe dziecko? Angielski, tenis, jazda konna, piłka nożna, taniec…
Przede wszystkim zapewnij dziecku energię i siłę, żeby sprostało tym wszystkim wymaganiom.

Włącz mu do diety soki z warzyw i owoców.
Dlatego, że wyłącznie dietą właściwe zbilansowaną, uwzględniającą witaminy, składniki mineralne i mikroelementy, zapewnisz dziecku najlepsze warunki do rozwoju.

Soki dla dzieci wyciśnięte w wyciskarce w domu

Często jest tak, że unikamy kupowania soków w sklepach, ponieważ chcemy mieć pewność, że  dziecko będzie piło to, co najzdrowsze i najświeższe.
Dlatego przygotowujemy soki w domu, na przykład za pomocą wyciskarki wolnoobrotowej.

Sok z warzyw i owoców, taki domowy, możemy zrobić z różnych produktów. Mogą to być nie tylko owoce – które zawierają dużo fruktozy. Dobrym pomysłem jest łączenie owoców z warzywami – marchewką, jarmużem, natką pietruszki. W ten sposób przyzwyczajamy dziecko do smaku warzyw.
Domowe soki z wyciskarki są bogate w wartości odżywcze. Zawierają błonnik, witaminy, enzymy. Przede wszystkim wspomagają odporność dzieci.
Pamiętaj, by sok przygotowany w domu wypić maksymalnie do 20-25 minut od sporządzenia.

Kiedy można podać dziecku sok?

Kiedy pierwszy soczek? To sprawa bardzo indywidualna. Zawsze konsultuj to z lekarzem pediatrą. I zawsze stosuj do wyciskania soków warzywa i owoce BIO. Uśrednione zalecenia dotyczące podawania soków niemowlętom i małym dzieciom są takie:

  • W pierwszym półroczu życia: nie podajemy żadnych soków

Dla takiego maleństwa w zupełności wystarcza mleko mamy lub mleko modyfikowane. W celu uzupełnienia płynów najlepsza jest źródlana woda niegazowana, podawana po przegotowaniu i po ostygnięciu.

  • od 6 miesiąca życia: pół szklanki soków dziennie

Starsze niemowlę już zaczyna swoją przygodę z rozszerzaniem diety. Na początku podajemy sok jednoskładnikowy (np. tylko z jabłka) i w ilości kilku łyżeczek. Następnie obserwujemy dziecko pod kątem ewentualnych reakcji alergicznych.

  • od 1 roku życia: 1 szklankę soku dziennie

Co na dobrą pamięć i koncentrację Twojego dziecka?

Wiesz, że witaminy z grupy B są niezbędnym składnikiem do właściwej pracy układu nerwowego?
Ponieważ wspomagają także proces przemiany materii i pozytywnie wpływają na samopoczucie.

Witamin z grupy B szukaj w:

Niedobory tych witamin to:

  • Kłopoty z koncentracją
  • Problemy z zapamiętywaniem
  • Także nerwowość i rozdrażnienie
  • Niestety depresja

Jak zapobiec stresowi u dziecka? Dieta dla dzieci

Dieta dla dzieci. Na pomoc przywołaj magnez!
W momentach podwyższonego stresu, niestety ubywa go z organizmu dziecka.
Magnez przede wszystkim łagodzi stres i nadwrażliwość układu nerwowego.

Znajdziesz go na przykład w:

  • Nasionach słonecznika, nerkowca i dyni
  • Koprze
  • Awokado
  • Szczawiu
  • Szpinaku
  • Burakach
  • Rukoli

Prawidłowa praca mózgu i układu nerwowego u dziecka

Właściwą pracę mózgu zapewnia przede wszystkim potas. Jest on odpowiedzialny za dobrą pracę systemu nerwowego oraz układu mięśniowego.
Działa na odpowiednie dotlenienie mózgu, pozytywnie wpływa również na zdolność myślenia i koncentrację.

Czy wiesz, że:

w szklance 🍅soku pomidorowego🍅 (200 ml)
znajduje się aż 500 mg potasu?

Znajdziesz go w:

Odporność, wzrok i pamięć Twojego dziecka pod kontrolą!

  • W codziennej diecie swojego dziecka uwzględnij przede wszystkim orzechy, które są idealnym źródłem witaminy E. Natomiast witamina E poprawia zapamiętywanie.
  • Wzbogać dietę dziecka na przykład o witaminę C, a podniesiesz mu odporność i zapobiegniesz także anemii. Znajdziesz ją w czarnej porzeczce, natce pietruszki, kiwi, kalafiorze czy ananasie.
  • Witamina A, związana ze zdrowymi oczami, zapobiega między innymi zaburzeniom widzenia. Szukaj jej w owocach i warzywach pomarańczowych, żółtych i zielonych, na przykład w: jarmużu, marchewce, dyni, morelach, papryce czerwonej, brokułach i sałacie.

Zdrowe i mocne kości Twojego dziecka

Wapń to minerał odpowiedzialny za budowę kości. Dodatkowo reguluje funkcje układu nerwowego i dodatnio działa na wiele enzymów.
Szukaj go między innymi w:

  • Migdałach
  • Rukoli
  • Jarmużu
  • Sezamie i słoneczniku
  • Brokułach
  • Szpinaku
  • Fasoli
  • Kapuście
  • Dyni

PODSUMOWUJĄC:

Pamiętaj, że efekt właściwej diety, w której są obecne owoce i warzywa, to lepsze samopoczucie.
Wystarczy dosłownie kilka dni cyklicznego picia soków owocowych i warzywnych a nastrój Twojego dziecka od razu się poprawi.
Wyniki picia soków owocowo-warzywnych zaobserwujesz już u najmłodszych dzieci. Zaangażujesz jeszcze bardziej dziecko w proces decydowania o sobie, swojej diecie i żywieniu.
Dlatego włączaj dzieci w tworzenie właściwych nawyków żywieniowych.

Dawaj im również możliwość pielęgnacji zdrowia. Róbcie wspólne zakupy, wyciskajcie również razem soki. Da im to ogromną satysfakcję, podniesie samoocenę i co najważniejsze, poprawi ich nawyki dietetyczne.

 

Udostępnij:

Soczysta Morella

Piszę dla Was i o Was, ale też o sobie. O naturalnych metodach podreperowania zdrowia, niekoniecznie za pomocą walizki leków. Natura daje wszystko, co potrzebne, żebyśmy mogli pomóc sobie w dolegliwościach i chorobach. Również byśmy do nich nie dopuścili. Sama stosuję terapię sokami, ziołowe i naturalne suplementy o których piszę. Działają! Jestem tego dobrym przykładem. Od lat mam chorą tarczycę, zespół Raynauda. Już bardzo dawno temu odstawiłam tabletki hormonalne i sterydy. Pilnuję tego co jem. Bo jak i co zjem, to potem dokładnie tak się czuję. Zależy mi, by było to pożywienie najwyższej jakości. Ważna jest dla mnie również jakość życia. Biegam, dużo spaceruję, słucham muzyki klasycznej, chodzę na yogę, często medytuję. Jestem tu dla Was na 100%

Kto najczęściej choruje na Covid-19?

15 Produktów, którymi obniżysz cholesterol. Bez leków.

Skomentuj