Co leczy sok z ziemniaka? Najwyższa pora na pyry

  • Warzywa
  • 2 sierpnia 2019
  • 0
  •  
  •  
  •  

Sok z ziemniaka leczy nasz układ krwionośny, choroby żołądka i odbytu, obniża poziom glukozy w osoczu.
Ziemniak zawiera więcej witaminy C niż pomidor i dwa razy tyle potasu, co banan!

Nie obieraj ziemniaków przed wyciśnięciem –  połowa zawartości odżywczej zawarta jest w skórce.
Dlatego polecamy, by wyszorować ziemniaka przed wyciskaniem szczotką Tawashi z włosia kokosa. Ponieważ idealnie usuwa ona trucizny z powierzchni warzyw i owoców.

Sok z ziemniaka na raka wątroby, odbytu, żołądka?

Ta. Dzieje się tak dzięki temu, że ziemniaki mają wysoką zawartości lektyn. Lektyny powodują apoptozę, czyli śmierć komórek rakowych i hamują równocześnie wzrost komórek rakowych.

Wspomaga układ sercowo-naczyniowy?

Tak, ponieważ jak pokazały badania długoterminowe przeprowadzone na 84 251 kobietach, soki z ziemniaków bardzo korzystnie wpływają na układ krwionośny.
Zapobiegają również nadciśnieniu i udarom. Jak twierdzi Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków, produkty o wysokiej zawartości potasu, a niskiej sodu zmniejszają prawdopodobieństwo nadciśnienia i udaru mózgu.
Włącz więc ziemniaki do codziennej porcji świeżo wyciśniętego soku.

Sok z ziemniaka na cukrzycę?

Oczywiście, ponieważ pomoc ze strony soków z ziemniaków w leczeniu cukrzycy jest ogromna. Ponadto, jak wykazały badania, substancje zawarte w łupinach ziemniaków obniżają poziom glukozy w osoczu.
Zmniejszają również problemy z oddawaniem moczu, wynikające z choroby cukrzycowej. Dodatkowo hamują apetyt.

Poprawia pracę nerek

Bogactwo łatwo przyswajalnej skrobi w soku z ziemniaków, jest przede wszystkim zalecany dla rekonwalescentów i osób z chorobami układu trawienia i moczowego. Ponadto jest pomocny w leczeniu kamicy nerkowej i żółciowej.

Na co jeszcze pomaga sok ziemniaka?

  • Pomaga na wrzody żołądka
  • Poprawia odporność organizmu
  • Reguluje ciśnienie krwi
  • Niweluje obrzęki
  • Wspomaga trawienie
  • Niweluje stres

Wartość odżywcza soku z ziemniaków

  • 87 kalorii w 100 g

Witaminy:

  • C (13 mg, 14% dziennej dawki)
  • K (2,1 ug, 2% dziennej dawki)
  • B1 (0,11 mg, 9% dziennej dawki)
  • B2 (0,02 mg, 2% dziennej dawki)
  • B3 (1,44 mg, 9% dziennej dawki)
  • B5 (0,52 mg, 10% dziennej dawki)
  • B6 (0,3 mg, 23% dziennej dawki)
  • kwas foliowy (10 ug, 3% dziennej dawki)
  • cholina (13,5 mg, 2% dziennej dawki)

Minerały:

  • Wapń (5 mg)
  • Żelazo (0,31 mg, 4% dziennej dawki)
  • Magnez (22 mg 6%, dziennej dawki)
  • Fosfor (44 mg, 6% dziennej dawki)
  • Potas (379 mg, 8% dziennej dawki)
  • Sód (4 mg)
  • Cynk (0,3 mg, 3% dziennej dawki)
  • Miedź (0,19 mg, 21% dziennej dawki)
  • Mangan 0,14 mg, 6% dziennej dawki)
  • Selen (0,3 ug)

Pozostałe:
Beta-karoten

Nasza rada:
Sok z ziemniaków wyciskaj w wolnoobrotowej wyciskarce do soków i pij go zawsze na pusty żołądek,  na przykład 30 do 60 minut przed posiłkiem.

Udostępnij:

5 powodów dla których musisz jeść czerwoną kapustę

10 top korzyści zdrowotnych szparagów zielonych

Skomentuj