10 top korzyści zdrowotnych szparagów zielonych

  • Warzywa
  • 5 sierpnia 2019
  • 0
  •  
  •  
  •  

Korzyści zdrowotne szparagów to zapobieganie powstawaniu nowotworów.
Odpowiadają one za prawidłowy rozwój płodu, wspomagają kobiety karmiące piersią, są bardzo silnym afrodyzjakiem.

Wiesz, że ze szparagów możesz wyciskać sok?

Szparagi zielone 10 top korzyści zdrowotnych

1. Korzyści zdrowotne szparagów na raka

Szparagi zielone są bogate w glutation. To detoksykujący związek, który pomaga w niszczeniu czynników rakotwórczych! Badacze udowadniają, że  glutation pełni bardzo ważną rolę dla naszego zdrowia.
Jego poziomy w naszych komórkach stają się wyznacznikiem tego, jak długo będziemy żyć.
Glutation odgrywa również kluczową rolę w funkcjonowaniu układu odpornościowego. A to znaczy, że szparagi pomagają w walce i ochronie przed niektórymi rodzajami raka:

  • Kości
  • Piersi
  • Płuc
  • Jelita grubego

2. Właściwości przeciwzapalne szparagów?

Szparagi i zawarte w nich przeciwzapalne i przeciwutleniające składniki odżywcze, pomagają zmniejszyć przewlekłe problemy zdrowotne, na przykład:

Wniosek? Jedz szparagi! Pij soki ze szparagami!
Naukowcy wykazują, że glutation spowalnia proces starzenia i rozkłada wolne rodniki. Pomaga również w ochronie skóry przed uszkodzeniami słonecznymi i zanieczyszczeniami.

3. Korzyści zdrowotne szparagów i witamina K

Szparagi są bogate w witaminę K, szczególnie odpowiedzialną za:

  • Krzepnięcie krwi
  • Zdrowie kości

Badania wykazały, że witamina K nie tylko zwiększa gęstość mineralną kości u osób z osteoporozą, ale również zmniejsza częstość złamań. Witamina K jest więc  strategicznym czynnikiem wspierającym zdrowie serca. Pomaga także zapobiegać stwardnieniu tętnic, gdzie utrzymuje wapń z okładzin w tętnicach i innych tkankach ciała, gdzie może powodować uszkodzenia.

4. Tiamina w szparagach

Szparagi są bogate w tiaminę. Podobnie jak większość witamin z grupy B, tiamina odgrywa funkcję w wykorzystywaniu energii z pożywienia i dlatego ma zasadnicze znaczenie dla funkcjonowania komórek.
Tiamina pomaga dodatkowo organizmowi przekształcać węglowodany w energię.
Witaminy z grupy B odgrywają również kluczową rolę w:

  • Metabolizmie cukrów i skrobi, więc mają kluczowe znaczenie dla zarządzania poziomem cukru we krwi
  • Regulacji nadmiernego poziomu homocysteiny, która może prowadzić do chorób serca, jeśli osiągnie wysoki poziom we krwi

Szparagi są dlatego świetną opcją dla zdrowego serca. Witamina B jest uważana za “witaminę energetyczną”. Poprawia Twoją witalności i energię. Wynika z tego, że pomaga przezwyciężyć zmęczenie i wyczerpanie.

5. Korzyści zdrowotne szparagów a cukrzyca

Szparagi utrzymują prawidłowy poziomu cukru we krwi. Po ich spożyciu zwiększa się produkcja insuliny, hormonu, który pomaga wchłaniać glukozę. Natomiast błonnik zawarty w szparagach hamuje wchłanianie cholesterolu. Dzięki czemu zapobiega powikłaniom cukrzycowym oraz miażdżycowym.

6. Czy szparagi odchudzają?

Tak. Szparagi nie zawierają prawie żadnego tłuszczu i dlatego mają bardzo mało kalorii, bo jedynie 20 kcal na ok. 5 sztuk. Są za to pełne witamin i minerałów.
Rozpuszczalny błonnik zawarty w szparagach ulega rozkładowi w układzie pokarmowym. Ma działanie zatrzymujące tłuszcz, cukry, bakterie, toksyny i wydala je z organizmu. Ci którzy mają dietę bogatą w błonnik, mają mniejsze ryzyko rozwoju:

  • Choroby niedokrwiennej serca
  • Udaru mózgu
  • Nadciśnienia
  • Cukrzycy
  • Otyłości
  • Niektórych chorób żołądkowo-jelitowych

7. Korzyści zdrowotne szparagów na trawienie

Szparagi zawierają duże ilości inuliny odżywczej, która nie rozkłada się w naszym przewodzie pokarmowym. Przedostaje się niestrawiona do jelit, gdzie staje się przede wszystkim źródłem pożywienia dla zdrowych i dobrych bakterii.
Dobre bakterie są także odpowiedzialne za lepszą absorpcję składników odżywczych, niższe ryzyko alergii i mniejsze ryzyko zachorowania na raka okrężnicy.
Przyrządź więc sobie szparagi na grillu, są pyszne i proste do przygotowania.

8. Szparagi dobre na nerki?

Tak. Dzięki dużej zawartości asparginy szparagi poprawiają pracę nerek, przyspieszają również drenaż limfatyczny i wydalanie groźnych toksyn z organizmu. Dlatego świetnie oczyszczają Twój organizmu. Cierpisz na obrzęki? Pij więc świeżo wyciskany sok z zielonych szparagów, a obrzęki ustąpią. Francuski chemik i farmaceuta Pierre Jean Robiquet wyizolował asparaginę jako składnik odpowiadający za moczopędność soku ze szparagów.

9. Szparag zielony dla mam?

Owszem. W szparagach występuje kwas foliowy, co czyni szparagi bardzo ważnym warzywem dla kobiet w wieku rozrodczym i tych będących już w ciąży. Kwas foliowy zmniejsza ryzyko wad płodu. W czasie ciąży zapotrzebowanie kobiety na kwas foliowy rośnie dwukrotnie.
Folian działa wraz z witaminą B12 i witaminą C, by wykorzystać i stworzyć nowe białka. Folian pomaga tworzyć czerwone krwinki i produkuje DNA, budulec ludzkiego ciała, który przenosi informację genetyczną.
Niedobór kwasu foliowego prowadzi do:

  • Poronienia
  • Bezmózgowia płodu
  • Przepukliny mózgowej płodu
  • Rozszczepu kręgosłupa płodu
  • Niskiej masy ciała noworodka

10. Najlepszy afrodyzjak!

Przekonanie o tym, że szparagi działają jak silny afrodyzjak panuje do dnia dzisiejszego we Francji. W szparagach znajduje się protodioscyna, odpowiedzialna za:

  • Podniesienie naturalnego poziomu testosteronu
  • Budowę masy mięśniowej,
  • Spalanie tkanki tłuszczowej
  • Zwiększenie wytrzymałości oraz potencjału seksualnego

Panowie, jedzcie szparagi!

Zalety z picia soku z dodatkiem szparagów:

  • Zwiększają krzepliwość krwi i zapobiegają pękaniu naczyń włosowatych
  • Dzięki zawartości błonnika, poprawiają pracę układu pokarmowego
  • Mogą je spożywać osoby z nadciśnieniem, gdyż mają mało sodu
  • Działają łagodnie przeczyszczająco i moczopędnie

Wartość odżywcza zielonych szparagów:

Tylko 18 kalorii w 100g
Witaminy:

  • A (806IU)
  • C (24.4mg)
  • E (1.2mg)
  • K (80.0mcg)
  • B1 (0.1mg)
  • B2 (0.1mg)
  • B3 (1.0mg)
  • Kwas foliowy (135mcg)
  • B5 (0.2mg)
  • Cholina (20.9mg)
  • Betaina (0.7mg)

Minerały:

  • Wapń (18.0mg)
  • Żelazo (0.6mg)
  • Magnez (10.0mg)
  • Fosfor (49.0mg)
  • Potas(172mg)
  • Sód (3.0mg)
  • Cynk (0.4mg)
  • Miedź (0.1mg)
  • Mangan (0.1mg)
  • Selen (3.9mcg)

Uważaj na szparagi jeżeli cierpisz na przewlekłe dolegliwości nerek lub gdy masz dnę moczanową. Szparagi zielone mają dużą zawartość puryn, które mogą powodować gromadzenie kwasu moczowego w organizmie.

Udostępnij:

Co leczy sok z ziemniaka? Najwyższa pora na pyry

Diety Gratis. Skorzystaj!

Skomentuj