7 x sok z selera korzeniowego

  • Warzywa
  • 31 lipca 2019
  • 1
  •  
  •  
  •  

Sok z selera korzeniowego wykazuje zadziwiające korzyści zdrowotne.
Godny uwagi jest fakt, że rozciągają się one na wiele obszarów zdrowia.

1. Sok z selera na raka i nadciśnienie

Sok z selera zawiera co najmniej 8 rodzajów związków przeciwrakowych. Jednym z nich są  kumaryny. Ponieważ kumaryny są silną substancją o działaniu antynowotworowym, niszczą komórki rakowe i hamują ich rozmnażanie.  Kumaryny hamują także produkcje wolnych rodników, atakujących zdrowe komórki.
Innym, cennym składnikiem  antynowotworowym selera jest apigenina. Podsumowując, apigenina, kumaryna i potas wpływają na zmniejszenie ciśnienia krwi. Wiadomo także, że apigenina z selera obniża ciśnienie krwi przez rozszerzanie naczyń krwionośnych.

Natomiast wartym uwagi jest fakt, że potas jest niezbędnym minerałem do regulacji układu krążenia, a seler ma około 310 mg tego minerału w szklance.

2. Sok z selera na zmniejszenie cholesterolu

Seler naciowy wykazuje właściwości zmniejszania poziomu złego cholesterolu. Dzieje się tak, ponieważ grupa substancji czynnych znajdujących się w soku z selera, zmniejsza ciśnienie krwi przez odprężanie mięśni w okolicach tętnic.
Powoduje to rozszerzanie się naczyń i swobodniejszy przepływ krwi przy niższym poziomie ciśnienia. Seler dodatkowo obniża poziomy hormonów stresu, który z kolei może mieć pozytywny wpływ na obniżenie ciśnienie krwi.

3. Sok z selera na stany zapalne

Seler jest idealnym warzywem do walki ze stanami infekcyjnymi i zapaleniami. Sok z selera jest dobrym źródłem poliacetylenu, jak również luteolin. Luteolin  i polioksyetylen blokują powstawanie stanów zapalnych.
Polioksyetylen redukuje prostaglandyny. Prostaglandyny są  substancjami chemicznymi, które powodują właśnie stany zapalne.
Dodatkowo sok z selera łagodzi także bóle reumatyczne i stawowe, jak również wiele innych problemów zapalnych w ciele.

4. Seler – mózg a inteligencja skrystalizowana

Dzięki selerowi możesz usprawnić pracę mózgu i zwielokrotnić swoje zdolności poznawcze.
Luteina w soku z selera jest  pomocna w zwalczaniu demencji. Luteina pomaga zmniejszyć stan zapalny w mózgu. Badania sugerują, że  luteina może być środkiem zapobiegawczym w chorobach demencji starczej.

Mózgi z wysokim nasyceniem luteiny wykazuję lepsza sprawność poznawczą.  Osoby z wyższym stężeniem luteiny uzyskiwały wyższe wyniki w testach inteligencji skrystalizowanej. Inteligencja skrystalizowana to zdolności do wykorzystania wiedzy nabytej w życiu.

5. Na bezsenność sok z selera

Seler naciowy włączony do codziennej diety, pomoże Ci lepiej spać.
Sok z selera ma dodatkowo działanie uspokajające na układ nerwowy. Natomiast w połączeniu z magnezem, znajdującym się w soku z selera, może być pomocne dla tych, którzy mają problemy ze spaniem. Seler zwyczajny jest również znany jako lek dla osób cierpiących na bezsenność. Korzyści te mają łączny wpływ, a nie natychmiastowy.
Podsumowując, oznacza to, że korzyści płynące z soku z selera na bezsenność można zaobserwować przez codzienne picie z soku z selera w regularnym okresie czasu.

6. Seler na wyższe libido!

Seler poprawi Twoje życie seksualne.
Szukasz pożywienia dla swojego życia seksualnego?
Sok z selera został uznany za naturalny afrodyzjak! Rozszerza naczynia krwionośne.
Poza tym zawiera wiele różnych witamin i minerałów, które są optymalne dla zdrowego seksu.

Sok z selera zwyczajnego zawiera również dwa sterydy zwane androsteronem i adrostenolem. Poza tym badania wykazały, że po spożyciu tych substancji o subtelnym aromacie,  zwiększa się pobudzenie u konsumentów.
Więc następnym razem przed seksem szklanka soku z selera!

7. Seler alkaliczność i odkwaszanie

Seler idealnie nadaje się do odkwaszenia organizmu.
Wnioskując, sok z selera doskonale alkalizuje PH ciała. Dlatego wielu dietetyków zaleca dietę, która pomaga utrzymać niewielką alkaliczną równowagę w naszych ciałach.

Wartość odżywcza selera:
16 kalorii na 100 g

Witaminy:

  • A (4490IU)
  • C 3,1 mg
  • B6 (0.1 mg, 4% dziennej dawki)
  • kwas foliowy (14.0 mcg, 3% dziennej dawki)
  • B5 (0.1 mg)
  • cholina (9.4 mg)

Minerały:

  • wapń (40 mg)
  • żelazo (0.2 mg)
  • magnez (11.0 mg, 3% dziennej dawki)
  • fosfor (15.0 mg)
  • potas (123 mg, 4% dziennej dawki)
  • sód (239 mg, 10% dziennej dawki)
  • cynk (0.1 mg)
  • miedź (0.1 mg, 3% dziennej dawki)
  • mangan (0.1 mg, 6% dziennej dawki)

Ciesz się sokiem z selera ze względu na jego fenomenalne korzyści!

Udostępnij:

Wszystko o sałacie i jej właściwościach zdrowotnych

Sok z grejpfruta właściwości. Na serce oraz…

Komentarze do “7 x sok z selera korzeniowego

  • Ania

    Świetny wpis i cały blog. Korzystam z wiedzy tu zawartej w praktyce! 🙂
    Sok z selera piję regularnie i czuję świetnie, bardzo rzadko choruję.

Skomentuj