Mam wysoki cholesterol. Co robić? 5 przepisów na soki

Mam wysoki cholesterol. Jak obniżyć go skutecznie i bez leków, wiesz?
My wiemy i piszemy o tym dla Ciebie!

Jak obniżyć cholesterol bez konieczności brania leków?

To proste. Jak najczęściej rób domowe soki. A które są skuteczne w obniżaniu poziomu cholesterolu? Oto 5 strzałów w “10”:

1. Sok z granatu dla obniżenia cholesterolu

Sok z owoców granatu jest pyszny i ultra zdrowy. Bardzo prosto przygotujesz go własnoręcznie:

🍃 Jeśli dodasz świeżą miętą lub jabłko, dodatkowo wzbogacisz jego smak.

 

2. Mam wysoki cholesterol? Jak go obniżyć? Sokiem z karczocha!

Jesteś zdziwiona, że można zrobić sok z karczocha?
Sok z karczocha wyciśniesz w wyciskarce wolnoobrotowej Kuvings Evo 820 PLus

Kwas chlorogenowy, którego jest dużo w soku z karczocha zabezpiecza DNA przed uszkodzeniami powodowanymi przez utleniacze.
Dodatkowo sok z karczocha pozytywnie wpływa na śródbłonek naczyniowy, zwiększając zdolności naczyń do poszerzania się i poprawia transport krwi przez naczynia.

3. Sok z jarmużu obniża cholesterol!

Mam wysoki cholesterol. Co najlepiej zrobić? Sok z jarmużem!

Jarmuż jest bogaty w przeciwutleniacze i witaminy: K i  E. Są one istotne  dla zdrowia serca.
Sok z jamrużu obniża poziom cholesterolu i zwiększa stosunek “dobrego” cholesterolu HDL do “złego” cholesterolu LDL o ok. 30%.

Połącz go z jabłkiem, cytryną lub marchewią i wyciśnij w wyciskarce wolnoobrotowej.
Dodaj sporą garść świeżych liści jarmużu, duże jabłko, 1/2 cytryny i 2 marchewki.
Smacznego!

4. Jak obniżyć cholesterol? Pijąc sok ze szpinaku!

Szpinak jest dostępny cały rok, to bardzo ułatwi kompozycje sokowe.Dodatkowo świetnie komponuje się smakowo z mnóstwem owoców.
Wyciśnij 2 garście  zielonych liści i jabłkopomarańczę, 1/2 cytryny i kawałek świeżego korzenia imbiru. Wszystkie składniki wyciśniej wyciskarce i delektuj się świeżym, pysznym sokiem.

5. Mam wysoki cholesterol, sok z buraka pomoże?

Oczywiście, i to skutecznie!

Betaina obecna w burakach obniża poziomu homocysteiny – aminokwasu siarkowego, którego nadmiar powoduje rozwój miażdżycy i chorób związanych z niedotlenieniem serca.
Betaina i betacyjany zawarte w burakach obniżają stężenie cholesterolu.

Przygotuj sok, dodając buraka, cytrynę, jabłko, marchew – po 1 sztuce.
Wyciśnij sok, odczekaj ok. 15min i ciesz się jego smakiem.
Pamiętaj, że sok z buraka jest silnie alkaliczny. Za szybko wypity po przygotowaniu lub zbyt łapczywie może spowodować mdłości i dyskomfort trawienny.

Soku nie pij do posiłku, ani po posiłku, ponieważ zaburzy trawienie i spowoduje szereg przykrych dolegliwości metabolicznych. Odczekaj 2 h po jedzeniu i wypij sok.

Czy cholesterol to samo zło?

Cholesterol najczęściej kojarzy się w kontekście negatywnym. A cholesterol mamy wszyscy i jest nam on niezbędny do życia. Ponieważ cholesterol pełni ważne funkcje:

  • prekursor hormonów sterydowych, kwasów tłuszczowych i witaminy D3
  • optymalizuje właściwą pracę systemu nerwowego – jest ważnym składnikiem komórek nerwowych
  • jest składnikiem błon komórkowych

Dlaczego trzeba obniżać cholesterol?

Za wysoki poziom cholesterolu jest szkodliwy. Hipercholesterolemia podnosi przede wszystkim ryzyko rozwoju zmian miażdżycowych i licznych chorób układu sercowo-naczyniowego. To powszechna dolegliwość  Polaków. Świetnym rozwiązaniem są świeżo wyciskane soki. Ponieważ wypicie szklanki soku, pozwoli w krótkim czasie przyswoić więcej składników aktywnych biologicznie niż ze zjedzonego w tym czasie jabłka czy marchewki.

Ważne:
Im więcej mięsa i wysokoprzetworzonych produktów w Twojej diecie, tym większe ryzyko z za wysokim poziomem cholesterolu. Dlatego, jeśli zależy ci na zdrowiu, to włącz aktywność fizyczną i uzupełnij menu warzywami i owocami.

 

Napisz jak u Ciebie z wysokim cholesterolem! Jakie soki są Twoje ulubione?

 

Gdzie szukać witaminy A?

Sód – właściwości dla organizmu

Skomentuj