Fioletowe soki z wyciskarki – dlaczego warto je pić?

  •  
  •  
  •  

Fioletowe soki z owoców i warzyw z wyciskarki, to solidna dawka przeciwutleniaczy. Wiesz, że przeciwutleniacz zwany antocyjaniną, nadaje roślinom żywe, fioletowe barwy?
Antocyjany z fioletowych soków chronią przed chorobami, takimi jak rak, cukrzyca, choroby układu krążenia i choroby neurologiczne.

Włącz do swoich kompozycji sokowych fioletowe warzywa i owoce.
Umocnij barierę odporności przez infekcjami, stanami zapalnymi!

Dlaczego warto pić soki fioletowe z wyciskarki?

Bo zawarte w nich antocyjany dają mnóstwo korzyści zdrowotnych:

  • Są przeciwzapalne – antocyjany obniżają stany zapalne.
    Dlaczego to jest ważne? Pamiętaj, że przewlekłe zapalenie to główna przyczyna chorób, na przykład: Choroby Alzheimera, astmy, chorób serca, alergii, cukrzycy typu 2, zapalenia stawów i chorób stawów, depresji, nowotworów i otyłości.
  • Pomagają w lepszej kondycji serca – picie fioletowych soków z antocyjanami, jak pokazują badania z 2012 roku z The American Journal of Clinical Nutrition, poprawia parametry sercowo-naczyniowe, obniża się sztywność tętnic i ciśnienie krwi.
  • Są antyrakowe – antocyjaniny są pomocne w zapobieganiu nowotworom.
    Badania z 2013 roku z Molecular Nutrition & Food Research mówią, że fioletowy słodki ziemniak chroni przed nowotworem jelita grubego, a jest to trzeci najczęściej występujący rodzaj nowotworu.
  • Są dobre dla mózgu – badanie z 2003 roku opublikowane w Archives of Pharmacal Research pokazało poprawiający pamięć efekt z picia soków z fioletowych słodkich ziemniaków.
    Antocyjany zapobiegają także zaburzeniom układu nerwowego związanymi z wiekiem. Przekraczają one barierę krew-mózg i lokalizują tę część mózgu, która odpowiada za naukę i pamięć.

Z jakich fioletowych warzyw robić soki?

1. Fioletowa kapusta – inaczej czerwona kapusta

Jest łatwo dostępna w sklepach, na bazarkach, targach i bardzo tania. Kapusta jest rośliną krzyżową, czerpiemy z niej wiele korzyści zdrowotnych, w tym właściwości antynowotworowe. Jej liście są grubsze od tych w białej kapuście, jednak smak jest podobny. Wykorzystuj fioletową kapustę w przepisach na przemian z białą kapustą.

2. Fioletowa cebula – inaczej czerwona cebula

Zaraz po czerwonej kapuście jest zapewne najtańszą i najłatwiejszą do kupienia fioletową rośliną. Badania z Food Research International w 2017 roku pokazuje, że związek kwercetyny i antocyjanów powoduje, że fioletowe (czerwone) cebule mają ogromne działania antynowotworowe.

3. Fioletowy kalafior

Fioletowy kalafior ma o 15% więcej przeciwutleniaczy od jarmużu. Zachowuje on swój kolor po ugotowaniu i ma wiele łagodniejszy i słodszy smak od białego kalafiora.

4. Bakłażan

Pamiętaj, że antocyjany i mnóstwo składników odżywczych bakłażana jest w skórce. Dlatego zachowuj ją podczas przyrządzania. Ważne jest także, by bakłażan był dojrzały. Dojrzały bakłażan jest lekko miękki w dotyku i biały (nie zielony) w środku.
Antyrakowe właściwości bakłażana przyklepali naukowcy, odkrywając nasuninę. Ten związek wstrzymuje angiogenezę – proces powstawania i mnożenia komórek rakowych.

5. Fioletowe ziemniaki

Zastąp zwykłe ziemniaki odmianą fioletową. Badanie z 2012 roku z Journal of Agricultural and Food Chemistry mówi, że pomagają one obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko chorób serca i udaru. Zachowuj jak najwięcej korzyści i rób z nich soki razem ze skórką.

Z jakich fioletowych owoców robić soki?

1. Jeżyny nie tylko dla dziewczyny!

Garść świeżych owoców jeżyny ok. 154 g dostarcza aż 31 mg witaminy C. Natomiast 1 szklanka tych owoców dostarcza ponad 1/3 dzienną dawkę spożycia witaminy K. Witamina K poprawia krzepliwość krwi oraz strukturę kości.
Jeżyny cechuje wysoka zawartość manganu, polecanego w profilaktyce osteoporozy. Te charakterystyczne dla Polski owoce wspomagają pracę mózgu, zapobiegają utracie pamięci spowodowanej starzeniem się. Mają one także silne właściwości przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Stosuj sok z jeżyn w leczeniu przeziębień.

2. Czerwone winogrona

Obfitują w witaminy C i A, witaminy z grupy B, potas, fosfor oraz wapń, magnez, cynk, miedź, żelazo.
Jest na nie właśnie sezon, więc korzystaj z ich mocy! Tym bardziej, że one należą do nielicznych owoców zawierających jod – niezbędny dla funkcjonowania tarczycy. Są również zasadotwórcze, więc usuwają nagromadzone w organizmie kwasy.

3. Aronie – fioletowe cuda

Antocyjany, w które bogata jest aronia, działają uszczelniająco na naczynia krwionośne. Poprawiają w ten sposób ukrwienie i zapewniają odpowiednią elastyczność naczyń krwionośnych.
Bioflawonoidy z aronii unicestwiają szkodliwe wolne rodniki. Dodatkowo chronią organizm przed wirusami, bakteriami i grzybami. Sok z aronii podnosi odporność organizmu za sprawą obecności witamin: C, E i P.
Przeciwutleniające moce aronii powodują, że picie z nich soku opóźni proces starzenia i znacząco poprawi kondycję skóry. Pij regularne sok z aronii a Twój przewód pokarmowy będzie Ci wdzięczny. Łagodzi on między innymi wrzody żołądka, zapobiega chorobom trzustki. Dodatkowo wspomaga układ nerwowy, a także opóźnia objawy Alzheimera i Parkinsona.

4. Soki fioletowe ze śliwek

Obecne w soku ze śliwek związki przeciwutleniające, działają zatem ochronnie na komórki ciała, białka i DNA. Dezaktywują one wolne rodniki i zmniejszają tym samym ryzyko zachorowania na nowotwory i choroby cywilizacyjne.

Zawarty w śliwkach błonnik i przeciwutleniacze pełnią ważną rolę w prewencji raka jelita grubego. Regularne picie soku ze śliwek obniża poziom cholesterolu we krwi i pomaga w zapobieganiu miażdżycy tętnic. A dzięki wysokiej zawartości potasu obniżasz w ten sposób ciśnienie krwi.

Soki ze śliwki są szczególnie polecane kobietom, które cierpią na dolegliwości związane z pękającymi naczynkami. Zawartość witamin: K i C wzmacnia i uszczelnia naczynia krwionośne.
Pozytywnie wpływają także na urodę – działają odżywczo i opóźniają procesy starzenia.

5. Jagody fioletowy sok

Sok z jagód jest bogaty w ogromną ilość polifenoli. Polifenole to związki o silnej mocy antyutleniającej. Sok jagodowy wspomaga prewencję chorób serca i nowotworów, a także zaburzenia metabolizmu.

Co ważne i warte zapamiętania, właściwości jagód nie niszczy gotowanie czy pieczenie, ale pasteryzacja. Najwięcej polifenoli zawierają znane z polskich lasów czarne jagody.

Jak najlepiej wycisnąć fioletowy sok z warzyw i owoców?

Wszystkie wymienione przez nas wyżej w artykule owoce i warzywa wyciśniesz w wyciskarkach wolnoobrotowych.
Polecamy Wam te najlepsze i najbardziej wydajne. Sprawdź!

Fioletowe soki z wyciskarki są przede wszystkim bardzo zdrowe. Zapamiętaj i pij świeżo wyciśnięte z wyżej wymienionych produktów soki w domowym zaciszu.

 

Udostępnij:

Soczysta Morella

Piszę dla Was i o Was, ale też o sobie. O naturalnych metodach podreperowania zdrowia, niekoniecznie za pomocą walizki leków. Natura daje wszystko, co potrzebne, żebyśmy mogli pomóc sobie w dolegliwościach i chorobach. Również byśmy do nich nie dopuścili. Sama stosuję terapię sokami, ziołowe i naturalne suplementy o których piszę. Działają! Jestem tego dobrym przykładem. Od lat mam chorą tarczycę, zespół Raynauda. Już bardzo dawno temu odstawiłam tabletki hormonalne i sterydy. Pilnuję tego co jem. Bo jak i co zjem, to potem dokładnie tak się czuję. Zależy mi, by było to pożywienie najwyższej jakości. Ważna jest dla mnie również jakość życia. Biegam, dużo spaceruję, słucham muzyki klasycznej, chodzę na yogę, często medytuję. Jestem tu dla Was na 100%

Przepisy na Wegańskie Sery z NutraMilk

Zespół Jelita Drażliwego Kandydoza

Skomentuj