Cukrzyca. Zapobieganie, leczenie, zasady odżywiania

  •  
  •  
  •  

Cukrzyca zapobieganie leczenie zasady odżywiania. Liczba diabetyków dramatycznie rośnie. Niestety.

W Polsce w latach 1986-2000 liczba chorych na cukrzycę typu II wzrosła dwukrotnie.

Według Światowej Federacji Diabetologicznej (IDF) jesteśmy w pierwszej dziesiątce państw, których mieszkańcy mają upośledzoną tolerancję glukozy.

Z badań międzynarodowej IDF wynika też, że do roku 2025 odsetek diabetyków wzrośnie z 9% do około 11%.

Naukowcy alarmują, że ponad 2,5 miliona z nas jest chorych na cukrzycę – z czego ponad połowa nie ma o tym pojęcia!

Cukrzyca stała się jedną z głównych przyczyn śmierci, wyprzedzając wypadki, sepsę, a nawet raka!
Dlaczego tak się dzieje? Jak na rozwój cukrzycy wpłynęli… Chińczycy?

Lekarze błędnie zinterpretowali dietę stosowaną przez Chińczyków.
Do roku 1961 przeciętny Amerykanin zjadał średnio 375 gramów węglowodanów, a cukrzyca występowała u jedynie dwóch osób na sto.
Obecnie 1/3 całej populacji USA to diabetycy. Na czym polega błąd? Amerykańscy naukowcy postanowili wzorować się na diecie chińskiej, która jest bogata w węglowodany pochodzące głownie z ryżu, a jednocześnie jest uboga w tłuszcz.
Oto, dlaczego ludzie na Zachodzie zastąpili tłuszcz skrobią.

Dlaczego lekarze się mylili?

Wierzyli bowiem, że produkty bogate w węglowodany zawierają cukry wolne, które stopniowo uwalniają energię. Tymczasem produkty zawierające dużo węglowodanów, a mało tłuszczu, wydzielają do krwi ogromne ilości glukozy.

W efekcie więc węglowodany pobudzają trzustkę do nadmiernej produkcji insuliny i tak właśnie powstaje cukrzyca.
Ponadto, co potwierdzają to badania, przez lata liczba węglowodanów, przyswajanych dziennie przez jedną osobę, wzrosła do pół kilo.
Co się okazało? W 2011 roku na cukrzycę cierpiało 8,3% Amerykanów.
Także liczba osób zagrożonych otyłością wzrosła z 13% do… 30%!
Również badanie kobiet, prowadzone przez Uniwersytet Harvarda, przyniosło alarmujące wyniki.

Ponadto kobiety, które jedzą dużo białego pieczywa, czy makaronu, ryżu i również słodyczy, są o 50% bardziej zagrożone cukrzycą, niż kobiety, które ograniczają te produkty.

Jak zapobiegać cukrzycy?

Cukrzyca zapobieganie leczenie zasady odżywiania :
Trzeba zrewolucjonizować swoją dietę, bo odpowiednie żywienie chroni Cię przed cukrzycą. Co więcej, badania wykazały, że dieta może też leczyć cukrzycę typu II.

Skutecznie z cukrzycą walczy również trening siłowy.
Jak wynika z badań, ćwiczenia aerobowe podnoszą wrażliwość na insulinę o 20%. Wynika z tego, że w połączeniu z treningiem siłowym dają wynik nawet 77%! Najlepiej działają pompki.

Uwaga! Nie zmieniaj diety zbyt gwałtownie, bo zamiast wyzdrowieć, możesz drastycznie obniżyć poziom cukru i zapaść w śpiączkę! Stosuj metodę małych kroków.

Uważaj na leki! Ponieważ przy zaawansowanej cukrzycy musisz je przyjmować – uważaj jednak, jakie leki przyjmujesz.
Popularne w Polsce leki zawierające metforminę na przykład: (Avamina, Etform, Formetic, Glucophage, Metfogamma, Metformax, Metformin, Metifor, Metral, Siofor) i rozyglitazon uszkadzają wątrobę!
Aby ją ocalić, wprowadź do diety ostropest plamisty.

Nie daj się cukrzycy! Powróć do natury, a ocalisz swój organizm.

Które produkty sprzyjają cukrzycy?

  • Białe pieczywo
  • Słodycze: ciasta i ciasteczka również batoniki a także suszone owoce
  • Cukry i substancje słodzące (oprócz stewii i małych ilości naturalnego miodu)
  • Ziemniaki
  • Biały ryż oraz wafle ryżowe
  • Białe makarony oraz kluski z białej mąki
  • Fast foody: frytki, pizza i inne
  • Banany
  • Rodzynki
  • Tłuszcze zwierzęce
  • Kofeina: kawa i herbata a także  napoje gazowane
  • Mleko

Co należy jeść, żeby zapobiegać cukrzycy?

Cukrzyca zapobieganie leczenie zasady odżywiania.
Warzywa, a szczególnie soki z warzyw przeciw cukrzycy.
Najlepiej wolnoobrotowej wyciskarce do soków.
Ponadto świeże organiczne warzywa świetnie regulują poziom cukru we krwi i dodatkowo zwalczają stres oksydacyjny.

  • Kiełki

    Zwłaszcza kiełki brokuła, ale także kiełki czosnku, chia, ciecierzycy i soi. Zawierają kilkaset razy więcej zdrowotnych substancji, niż dorosłe rośliny.

  • Czosnek

    Powstrzymuje glikację, czyli łączenie się białka z cukrami, prowadzące do miażdżycy. Kiełki czosnku działają o wiele silniej niż dojrzała roślina.

  • Orzechy

    Zastąpienie skrobi orzechami poprawia glikemię. Dodatkowo wprowadź mleko orzechowe.

  • Kiełki kozieradki

    Jedz co najmniej 2 x dziennie przez 10 dni, bo kiełki obniżą glikemię, cukromocz i poziom lipidów.

  • Cynamon

    Szczyptę cynamonu dodaj do każdego posiłku, bo cynamon obniża poziom cukru i „złego” cholesterolu LDL.

  • Goździki

    Powodują spadek poziomu glukozy, tróglicerydów oraz „złego” cholesterolu LDL. Goździki rozrzedzają też krew i chronią przed zakrzepami.

  • Kwasy tłuszczowe omega-3

    Poprawiają krążenie. Znajdziesz je na przykład w tłustych rybach, czy oleju konopnym (najlepiej świeżo wytłaczanym), również w siemieniu lnianym, nasionach dyni i kiełkach soi.

  • Potas

    Jego dobre źródła to awokado, czy seler, kiwi oraz pomidor a także grejpfrut. Z tych produktów komponuj zdrowe soki, bo organizm przyswaja wtedy potas lepiej.

  • Magnez

    W pestkach dyni, czy otrębach lub  migdałach, kiełkach soi, kaszy gryczanej i orzechach, szpinaku, grochu.

  • Cynk

    Znajduje się w kiełkach pszenicy, kiełkach słonecznika, dyni, a także ostrygach, wątróbce, mięsie indyka, chlebie razowym, owsiance i żółtkach.

  • Chrom

    Bogate w chrom są orzechy, gruszki, kiełki brokułu, pomidory, pieczywo razowe, kiełki jęczmienia i owoce morza – na przykład małże, czy krewetki.

  • Witamina C

    Znajdziesz ją na przykład w sokach z owoców dzikiej róży i owocach cytrusowych,  czy w papryce, kiełkach gryki oraz czarnej porzeczce, brzoskwiniach i wiśniach, winogronach, śliwkach.

  • Witamina B6

    Obecna na przykład w brzoskwiniach, grejpfrutach, jabłkach, wiśniach, porzeczkach czerwonych, ogórkach, brązowym ryżu, rybach, mięsie z kury i indyka.

Witaminy to podstawa. Pij soki przeciw cukrzycy. Zwalczają stres oksydacyjny, obniżają ciśnienie krwi i wspierają pracę wszystkich organów.

Cukrzyca zapobieganie leczenie zasady odżywiania.
Jakie soki dla cukrzyków? Warzywa i owoce o niskim, średnim i wysokim indeksie glikemicznym.

Owoce o niskim indeksie glikemicznym IG

  • Jagody
  • Maliny
  • Morwy
  • Grejpfruty
  • Cytryny
  • Avocado
  • Śliwki

Komponuj soki przede wszystkim na bazie tych wymienionych wyżej owoców. Najkorzystniej, gdy zrobisz je w wyciskarce wolnoobrotowej, na przykład Kuvings D9900.

Owoce o średnim indeksie glikemicznym IG

  • Jabłka
  • Winogrona
  • Truskawki
  • Papaja
  • Kiwi
  • Brzoskwinie
  • Gruszki
  • Śliwki
  • Morele
  • Mandarynki
  • Pomarańcze – choć te są bogate w kwas i powinny być spożywane z umiarem

Wyżej wymienione owoce dodawaj raczej rzadko do Swoich soków.

Owoce o wysokim indeksie glikemicznym IG

  • Banan
  • Melony – arbuz, rockmelon, canteloupe
  • Mango
  • Ananas
  • Suszone owoce

Między innymi tych owoców raczej staraj się unikać. Mogą podnieść poziom cukru, więc tym samym są dla Ciebie niewskazane.

Najlepsze dla cukrzyków są zielone warzywa

Zasadniczo – każde zielone warzywo.
Warzywa są również bardzo alkalizujące – to świetna pomoc w odtruciu jelit. Proponujemy miedzy innymi:

  • Seler
  • Ogórek
  • Szpinak
  • Cytryny
    Są przede wszystkim naturalnie alkalizujące, świetne do stymulowania na przykład detoksykacji wątroby i produkcji żółci oraz  do emulgowania tłuszczów (trawienie)
  • Buraki
    Raczej ograniczyć, użyć małych ilości
  • Marchew
    Staramy się unikać soków z marchwi ponieważ czynnik IG gwałtownie wzrasta w porównaniu do jedzenia marchwi w całości, więc chociaż marchew jest bogatym źródłem beta-karotenu lepiej jeść ją jednak na surowo lub blanszować. Dlatego najlepiej marchew jeść z białkiem aby zmniejszyć współczynnik IG
  • Aloes
    Ma kojący wpływ na ścianki jelita – idealne dla osób cierpiących na IBS zespół jelita drażliwego
  • Imbir
    Ma naturalne właściwości anty zapalne
  • Kurkuma
    Jeszcze silniejsze anty-zapalne zalety, dodatkowo również cały szereg właściwości leczniczych.
  • Pietruszka
  • Sałata

Dieta mięsna skraca życie? Sprawdź jak wpływa na przebieg Covid

Dr Joel Wolles o naturalnych witaminach

Skomentuj