jagody-dla-cukrzykowOwoce o niskim IG indeksie glikemicznym
• Jagody
• Maliny
• Morwy
• Grejpfruty
• Cytryny
• Avocado 
• Śliwki

Owoce o średnim indeksie glikemicznym IG
• Jabłka
• Winogrona
• Truskawki
• Papaja
• Kiwi
• Brzoskwinie
• Gruszki
• Śliwki
• Morele
• Mandarynki
• Pomarańcze – choć te są bogate w kwas i powinny być spożywane z umiarem

Owoce o wysokim  indeksie glikemicznym IG
•  Banan
•  Melony – arbuz, Rockmelon, canteloupe
•  Mango
•  Ananas
•  Suszone owoce

Najlepsze dla cukrzyków są zielone warzywa.  Zasadniczo – każde zielone warzywo, które daje przyzwoitą ilość soku.

Warzywa są również bardzo alkalizujące - to świetna pomoc w odtruciu jelit.
•  Seler
•  Ogórek
•  Szpinak
•  Cytryny – są naturalnie alkalizujące, świetne do stymulowania detoksykacji wątroby i produkcję żółci do emulgowania tłuszczów (trawienie)
•  Buraki – raczej ograniczyć, użyć mały
•  Marchew – staram się unikać soków z marchwi ponieważ czynnik IG  gwałtownie wzrasta w porównaniu do jedzenia marchwi w całości, więc chociaż  marchew jest bo gatym źródłem beta-karotenu lepiej jeść je na surowo lub blanszować.
Najlepiej marchew jeść z białkiem aby zmniejszyć współczynnik IG.
•  Aloes- ma kojący wpływ na ścianki jelita – idealne dla osób cierpiących na IBS – zespół jelita drażliwego 
• Imbir- naturalne właściwości anty-zapalne
• Kurkuma- jeszcze silniejsze anty-zapalne zalety, dodatkowo również cały szereg właściwości leczniczych
•  Pietruszka
•  Sałata

Moje ulubione połączenie:
•  1 średnie buraki
•  4 laski selera
•  1 ogórek
•  1 cytryna
•  1 małe i średnie jabłko
•  1 – 2 liście szpinaku lub srebrne liście buraków
•  Małe kawałek korzenia imbiru 
kurkumę 
•  kawałek aloesu

Brak komentarzy do “Jakie soki dla cukrzyków? Warzywa i owoce o niskim, średnim i wysokim indeksie glikemicznym”

Zostaw komentarz


cztery × = 24