Chociaż  cytryna wcale nie jest królową witaminy C, zawiera jej jednak na tyle dużo, by:
- wspierać  naszą odporność
- łagodzić przebieg infekcji.

Cytryna ma sporo rutyny, która:
- zapobiega utracie witaminy C z organizmu
- uszczelnia naczynia krwionośne.

Czujesz drapanie i ból gardła?
Małymi łykami popijaj  rozcieńczony  z cytryny. Picie nierozcieńczonego soku może podrażnić chorą śluzówkę (ale nie musi).

Cytryna to dobre źródło:
- beta-karotenu
- witamin z grupy B, E
- potasu, magnezu
- sodu i żelaza.

Cytryna zawiera terpeny, które pobudzają wytwarzanie śliny. A ponieważ wraz z wydzielaniem śliny rośnie produkcja enzymów trawiennych, sok z cytryny pobudza procesy trawienne, przyśpieszając oczyszczanie organizmu.

Warto zacząć dzień od szklanki wody z plasterkíem cytryny.
Pamiętaj, że cytryna pobudza apetyt!
Zapach cytryny niektórym pomaga na ból głowy.

Nasza Rada
- aby z cytryny uzyskać jak najwięcej soku, przed wyciśnięciem turlaj ją po stole
- dobre rezultaty przynosi też przekrojenie owocu nie na pól, ale po skosíe.
- wybiera] owoce ciężkie, ładnie wybarwione, dojrzałe cytryny lekko pachną na końcach
- nie powinno się ani cytryny, ani limonki pić z gorącą herbatą, bo w wysokiej temperaturze witamina  C ginie.

Wszelkie pofałdowania świadczą o tym, że owoc ma grubą skórę.
Mniej soku i grubą skórę z  mają też cytryny zakończone "pępkiem".

Kuzynki cytryn, limonki (mają więcej witaminy C), podnoszą smak soków i drinków.
Zamrożone kostki ze świeżego soku z limonki lub cytryny można dodawać do napojów.

 

Brak komentarzy do “Cytryna. Właściwości lecznicze soku z cytryny.”

Zostaw komentarz


8 × = osiem